FAQ – frågor och svar

Vanliga frågor & svar

Fakta och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel, prishöjningar, lagerhållning, eventuellt oriktigt angivna produktbeskrivningar/tekniska specifikationer samt för slutförsäljning.

Vad är LittleWe?

LittleWe är ett företag som säljer barnkläder på ett helt nytt sätt. Vi komponerar ihop boxar med kläder för barn i åldrarna 0-3 år och skickar dem direkt hem till barnfamiljer runt om i Sverige.

Hur byter jag kläderna i boxen?

LittleWe är mån om sina kunder och tillåter givetvis byte av ett enstaka plagg eller av hela boxen. Och vet du vad, vi bjuder på alla kostnader i samband med ditt byte. Det enda vi vill att du ska göra är att börja med att mejla oss på: info@littlewe.se så löser vi det tillsammans. I ditt mejl vill vi att du 1) berättar vilken box det gäller, 2) ger oss dina kontaktuppgifter och 3) berättar för oss varför du vill göra ett byte. Vi kommer så att skicka ut en frankerad returpåse med vår adress. Det enda du behöver göra är att lägga den i närmaste postlåda.

Hur fungerar öppet köp?

Du har hela 7 dagars öppet köp från det att du mottagit boxen.Vi vill att du så snart som möjligt efter att du mottagit boxen skickar ett mejl till oss på: info@littlewe.se där du 1) berättar kort om varför du önskar returnera boxen, 2) dina kontaktuppgifter samt 3) ditt kontonummer så att vi kan överföra pengarna till ditt konto då vi mottagit boxen. Efter att vi mottagit ditt mejl kommer vi att skicka ut en frankerad returpåse med vår adress. Det enda du behöver göra är att lägga den i närmsta postlåda. Vi överför pengarna till ditt konto så snart vi mottagit försändelsen.

Hur reklamerar jag kläderna i boxen?

Ibland kan något ha blivit fel och man kan vilja reklamera sin box. LittleWe vill alltid hjälpa sina kunder till ett bra köp och har något blivit fel så gör vi allt för att åtgärda detta. Vi vill att du kontaktar oss på: info@littlewe.se och berättar varför du vill göra en reklamation av din box samt dina adressuppgifter. Efter att vi mottagit ditt mejl kommer vi att skicka ut en frankerad returpåse med vår adress. Det enda du behöver göra är att lägga den i närmsta postlåda. Vi överför pengarna till ditt konto så snart vi mottagit försändelsen. 

Vilket företag skickar ni era varor med?

Vi använder oss av PostNord.

Det står olika storleksanvisningar i de olika plaggen. Hur funkar det?

Det finns några olika sätt att ange storlekar på i barnkläder. Man kan utgå från barnets ålder och då anges storlekarna i antalet månader eller år. Man kan också använda sig av klädstorlekar som tar sin början på storlek 44. Vår upplevelse är dessutom att alla märken skiljer sig lite åt i fråga om hur man valt att sätta sina storlekar. Kika gärna på vår storleksguide för att få en överblick. Oroa dig inte, kläderna i din box kommer att passa ditt eller dina barn otroligt bra. Vi lovar!

Var hämtar jag min box?

Post Nord levererar din box till ett utlämningsställe i närheten av ditt hem. När boxen anlänt får du ett sms om att dina kläder väntar på dig och vart du kan hämta ut dem. Ofta är det i förköpet i anslutning till Ica eller Coop men det kan också vara i ett närlivs eller en butik nära dig. Du kan hämta ut ditt paket under butikens öppettider mot uppvisande av legitimation.

Hur får jag min faktura?

Din faktura mailas alltid ut till den mailadress som du angivit på din kundsida. Fakturan mailas i samband med att vi skickar din beställning till dig.

Säsongsboxen är slut i lager hos er – Kommer den in igen och när?

Ibland händer det att en box säljs slut innan vi hinner fylla på lagret med nya kläder. Du kan då alltid kontakta oss på info@littlewe.se och berätta vilken box samt storlek och kön du är intresserad av. Vi gör alltid vad vi kan för att du som kund ska kunna handla och få det du önskar. Så chansen att vi hittar en lösning är stor!

Har min beställning gått igenom?

Om du är osäker på om din beställning gått igenom finns det flera sätt att kontrollera detta.

1. När ordern lades ska du ha fått upp en sida där dina beställningar syns.

2. En orderbekräftelse ska ha skickats till din angivna mailadress.

3. Du kan se din order när du loggar in på www.littlewe.se.

Kan jag byta leveransadress efter det att beställningen har lagts?

Om vi inte hunnit skicka iväg din order så gör vi alltid vårt bästa för att kunna ändra adress. Skicka då ett mail till vår kundtjänst på info@littlewe.se och skriv ”Fel leveransadress” i ämnesraden. Skriv sedan ditt ordernummer och den rätta adressen i mailet så kommer vi att bekräfta din ändring när den gjorts.

Det går dock aldrig att ändra adress om man valt faktura som betalsätt då måste beställningen av säkerhetsskäl alltid skickas till den adress där du är folkbokförd.

Var är min box?

Du kan spåra ditt paket med det kollinummer som mailas till dig i samma stund som ordern skickas från oss. Du kan följa paketets gång genom att fylla i ditt kollinummer på Post Nords hemsida.

Jag kan inte beställa på hemsidan?

Har du problem att beställa på hemsidan kan det exempelvis bero på att du försöker att betala med ett kontokort eller betalsätt som vi i dagsläget inte har något samarbete med. Du kan alltid kontakta LittleWe för att få hjälp med att genomföra ditt köp. Mejla oss på info@littlewe.se och berätta vad du vill ha hjälp med.

Vad har ni för fraktkostnad?

39 kr är den nätta summa vi tar i fraktkostnad. Denna lilla avgift är det enda vi lägger på i samband med ditt köp. Skulle du vilja byta eller returnera din box så bjuder vi på frakten.

När skickas min beställning?

Efter att du lagt en beställning på någon av våra boxar packar och skickar vi den inom 1-3 dagar. Inom Sverige tar det sedan 1-3 arbetsdagar för Post Nord att leverera boxen till den butik där du ska hämta ut den.

Kan jag få expressleverans av min box?

Självklart går det mesta att lösa. Vi kan se till att du får din box levererad ända fram till din din dörr, dagen efter din beställning. Men du måste då kontakta oss på info@littlewe.se så att vi kan hjälpa dig genomföra beställningen samt betalningen. Alla specialbeställningar innebär ett annat pris och vi ber dig därför att mejla oss med dina önskemål så tar vi det därifrån!

Jag vill ha en ännu större box med fler plagg, gå det att ordna?

Självklart! Vi på Littlewe älskar att lösa dina önskemål. Mejla oss på info@littlewe.se och berätta lite om dina önskemål så kontaktar vi dig och hittar en lösning utefter dina önskemål.

Jag kan inte logga in med mina inloggningsuppgifter, varför?

Kontrollera först att du använder rätt e-mailadress. Om du fortfarande inte kan logga in är det enklast att skicka efter ett nytt lösenord på sidan ”Glömt lösenordet?”. Där fyller du i din e-mailadress och får då ett mail med en länk. Länken klickar du på för att skapa ett nytt lösenord att logga in med.

Kan du fortfarande inte logga in är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@littlewe.se så hjälper vi dig.

Använder ni er av cookies? Och vad är cookies?

På vår hemsida använder vi cookies. Det är pyttesmå filer som innehåller information som överförs till din dators hårddisk. De låter oss förstå hur du använder vår webbplats och hjälper oss att se till att vi kan ge dig den bästa och mest personliga service som vi kan. Cookies kommer inte att påverka din dator på något sätt. Den information som samlas in av våra kakor är:

Vilken typ av webbläsare och operativsystem du använder.

Vilken webbplats du besöker oss från.

Vilket datum du besöker oss.

Hur ofta du besöker oss.

Hur länge du stannar på vår hemsida.

Vilka av våra sidor du besöker.

Oroa dig inte, ingen av denna information kan identifiera dig som individ. Informationen används bara för att få reda på hur du som besökare använder vår hemsida. Cookies har massor av fördelar för både dig och oss.

De tillåter oss att lagra information om dina preferenser, så att vi kan optimera vår hemsida efter de saker du gillar.

De gör så att dina sökningar på vår hemsida går snabbare.

De tillåter dig att göra köp hos oss.

De ger oss mer information om hur många besökare vi har och vad ni gillar och inte gillar på våra sidor.

Om du inte vill ta emot våra cookies kan du stänga av dem i din webbläsare, men notera att detta kommer att påverka hur vår hemsida fungerar och din upplevelse av den.

Om du fortsätter att använda vår hemsida utan att ändra dina inställningar, utgår vi från att du är glad att ta emot våra cookies.

Varför rear ni aldrig ut boxarna?

LittleWes boxar håller ett mycket bra pris jämfört med om du skulle handla varje enskilt plagg för sig, i butik eller på nätet. Du som kund får därför alltid kläderna i boxen till ett mer förmånligt pris. Varje månad, året om. Detta innebär att vi inte behöver rea ut våra kläder vid något särskilt tillfälle under året.

Varför ska jag handla hos er?

Du som kund gör alltid en god affär när du handlar av LittleWe. Dina barn får kläder av den högsta kvaliteten till ett lägre pris än hos många andra butiker. Du slipper dessutom att lägga en massa dyrbar, ledig tid på att leta kläder till dina små. Enklare och snyggare blir det inte!